Eilen oli A:n synttärit. Aikomukseni oli vain kiltisti poiketa siellä, koska oli maanantai ja tänään töitä. No, ihmiset nauttivat siellä maanantaista välittämättä runsaasti ei-kilttejä aineita, joten tuli sitten itsekin vetäistyä juhlavaihde päälle :) Olin kuitenkin ihan ajoissa kotona ja nyt parhaillaan töissä, joten ei mitään hätää. Oli oikein mukavaa. Ainoa negatiivinen seuraus oli se, että kurkkuni suunnilleen halvaantui ja keuhkoni saivat jonkun ahtaumakohtauksen, mikä johtui pääasiassa A:n eläimistä (kaksiossa kaksi kissaa ja yksi koira), joille olen allerginen, sekä siitä, että poltin syöpäkääryleitä, jota en normaalisti tee.

Mutta kivaa, lisää maanantai-juhlia mulle! Karkasin töistä eilen vähän aiemmin noiden juhlien takia. Kerroin työkavereille, että lähden juhliin, enkä käsittänyt, kun useampikin ihmetteli, että "synttärijuhlat maanantaina, onpas outoa!". En viitsinyt sanoa, että mun kaverit on yleensä aina juhlineet vapautuneesti viikonpäiviin katsomatta. En todellakaan halua itsekään alistua sellaiseen elämään, että juhlia saa vain viikonloppuna, ja jos vaikka synttärit sattuu keskelle viikkoa, niin niitä ei sitten voi juhlia. Hitto vie, elämä on nyt!

Ps. Ja ai niin! Puhuin eilen A:n juhlissa puhelimessa A:n veljen kanssa, joka on yksi suurimmista ihastuksistani ikinä (nyt tietysti jo ikivanha ihastus). A oli ulkona ja sillä aikaa sen puhelin soi. Koska olen minä, vastasin siihen omin luvin ja kun tajusin, kuka siellä on, menin ihan sekaisin ja sönkötin jotakin niin, että A:n veljellä taisi mennä hermot :) Mutta siis iik, en ole tavannut kyseistä ihmistä vuosikausiin. Tuntui ihan hullulta. (okei, kukaan muu kuin minä ei varmaan tajua tästä mitään, mutta tämä ihminen oli mulle "pakkomielle" vuosikaudet :D)